Bassängträning på Fysiocenter i Stockholm

Träningen som sker i 33-gradigt vatten har god effekt på patienter med muskel- och ledbesvär.
Genom vattnets smärtlindrande och cirkulationsbefrämjande egenskaper passar bassängträning för många olika patientgrupper.
Vattnets avlastande egenskaper gör att bassängträning är ett fantastiskt alternativ för patienter som inte kan tillgodogöra sig vissa andra träningsformer.

Innan bassängträningen kan påbörjas: Du träffar en av våra fysioterapeuter för en bedömning av ditt medicinska behov.
Plats: Vattenhuset på Östermalmsgatan 65. LÄNK TILL VATTENHUSET
Viktigt att tänka på innan: God hygien krävs  och samtliga deltagare ombeds att duscha innan träningen samt använda badmössa.
Tid: Torsdagar kl 09.00-10.00 individuellt,  10.00-11.00 grupp.

Malin _Fysioterapeut_AdolfFredriksFysiocenter

Malin

Leg Fysioterapeut

Malin håller i bassängträningen på Fysiocenter.

Med anledning av Coronaviruset, meddelande från Vattenhuset:

Vattenhuset AB har inga allmänna omklädningsrum utan alla som nyttjar dessa är kopplad till en bokad grupp för aktiviteter.
Bassängens vatten rengörs med klor enligt de riktlinjer som vi har från FHM och WHO för att garantera att virus och bakterier dör i vattnet. Vi har även uv-ljus för extra trygghet.
Det sitter skyltar uppe från FHM och Region Stockholm där vi påminner om social distans som ni kan ha även i bassängen. Sprid gärna ut er och duscha samt tvåltvätta er ordentligt. Just på Östermalm har vi duschväggar vilket innebär att det fungerar att använda alla duschar trots att man inte håller två meter.
Försök att komma så tätt inpå er kurs startar så hjälps vi åt att minska ner trycket i omklädningsrummet samt att man står och köar/väntar. Mitt tips är kom tidigast 15 min och räkna med att ta max 15 min på dig efteråt.
Vår personal och lokalvårdare städar lokalerna kontinuerligt och inför varje pass med aktiviteter börjar och avslutar vi med att desinficera alla ytor, knappsatser och handtag, toaletter osv.
Det finns självfallet tvål, handdesinficering samt ytdesinficering i lokalen.
Som alltid så är det enbart friska och badande som duschat och tvåltvättat sig ordentligt som är välkomna ner i bassängen. Lämna gärna smycken hemma och duscha innan ni sätter på er badkläderna.
Tillsammans hjälps vi åt att ha en skön stund av träning/rehabilitering i bassängen men ändå motverka smittspridning.
Mvh
Katarina